ANNIVERSARY REMINDER

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 23, 2011



Living as a girl, makes me feel precious.. ramai nk jd perempuan, sanggup berhabis.. Why? But its okay, b what you want to be.. bg ak, tak semestinya kecatikan itu subjektif, that is why org sentiasa tak berpuas hati dgn anugerah masing-masing, sedar tak korang? We are all actually gifted? Kalau kite rasa kita hodoh tang mulut, kita cantik tang mata .. n so on. Berusia awal 20an, krisis kecatikan pasti berlaku, why? Sbb kita duduk dgn org do sekeliling kita.. we observe we see we watch. Aku cantik, kau cantik, Tuhan bg sama rata .. ada orang di anugerahi dgn wajah yg betul cantik, dlm gambar cantik, kat luar apatah lg.. but ade jugak yg dianugerahi dgn yg sebaliknya.. opposite dr apa yg aku just mentioned. Kita ada rasa cemburu, why? Bcuz we are human. Bila tgk org lain yg lg cantik kita akan cemburu n nakkkk .. jd mcm mereka. What for? Aku tak pandai nk keluarkan theory sendiri bcuz people akan anggap ini just theory sendiri. As for instance, Korean girls & guys, ramai yg adore mereka kan? Sbb mereka comel, hensem, hidung teratur, mulut terbentuk .. mata bundar ala2 sepet yg kiut .. tp semuanya fake, mekap & surgery – itu kekuatan mereka. Sbb mereka pun mcm kita, nk jd cantik drpd sebelumnya, Cuma bezanya kita, lebih bersyukur dgn apa yg ada pd diri sendiri wpun perasaan nk cantik tu mmg sentiasa akan kekal dlm diri kita .. yg hitam nk jd putih, yg lurus nk jd kerinting .. yg gemuk nk kurus .. kita berlumba-lumba ke arah kecantikan .. kita expose apa yg ada pd diri kita.. semua tu akan buat kita rasa happy, gf nk jd cantik utk bf, wife - husband. Kita struggling! What for? Menyakitkan diri? Minda tersiksa? Sentiasa memikirkan kecatikan yg sememangnya kita mmg dah ada tu? Determination nk jd cantik, berlawan-lawan, terikut-ikut.. kita sedih dgn diri sendiri .. semua tu menyiksakan. Lelaki.. yeah susah nk jumpa laki yg betul terima diri kita seadanya. Kalau wujud pun laki mcmtu, bolehla masuk dlm kalangan laki BAIK. Ade ke? Hehe. Even bf aku pun.. tipulah kalau tak suka kalau aku kurus. Hahah. Ade aku kesah? Aku tau aku cantik, kalau aku bkn taste die pun lama-kelamaan, aku akan jd taste org lain. Ingat, jgn jadi BODOH girls.

Tgk vid ni by Mat Luthfi , mmg byk kesedaran timbul.



Njoy :)


No comments:

Post a Comment