ANNIVERSARY REMINDER

Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 27, 2011

cerita kurus duduk mengangkang



Tajuk entry yg agak kasar huh? Hahaha. Fhm tak mksud nye tu? well kite dah terbiasa sgt dgn ungkapan, "aku nak kurus..aku nak slim..wah aku dah gemuk..aku nak diet".. dan sebagainya smpai kite dah naik bosan kan? hehe aku pun bosan dowh, kdg2 bosan dgn diri sendiri yg nak kurus tp hanya duduk mengangkang, mengangkang utk ape aku tak pasti, as expected, i've gained weight - dah semestinya akan naik pun sbb duduk umah dgn activity mkn tdo, ade pun kerja mengemas yg tak berat tu menyumbang kpd kenaikan bdn aku, hihi ;p aku mmg selalu nk ke Gym, moreover, dekat umah aku hanya 1 exercises equipment, basikal. Its not enough. So aku hangkut cousins ku n pegi Ratu spa, dekat area kch jgk.. sgt affordable. N yeah, aku selamat mjd member spa tu buat selamanya hehe :) seronok kan? well atleast aku ada usaha nk maintain body wpun bdn ni takdela berat mana.. ade org lg berat lg mls, confident sgt "kurus" pdahal lemak tepu terkumpul merata2. Biarlah org nk ckp aku terlampau obses dgn stuffs mcm ni, but aku buat utk diri sendiri, boost self asteem, itu plg penting. Masa kat shah alam aku tak kisah jogging sendirian kt tasik, sbb aku tau aku akan berpuas hati dgn hasilnya apabila level sugar, colestrol and BP semua less than 4 with bmi 20 over 25 :) Thats satisfaction! jgn smpai dah berpenyakit baru nk ambil langkah, prevention is better than cure. Always remember.



No comments:

Post a Comment