ANNIVERSARY REMINDER

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 8, 2011

Hello,

straight to the point boleh.? daku mls la nk bermukadimah since harini aku cukup emo .. bkn emo ape, bila ingat nak balik shah alam dah sabtu ni, buat aku tak sng duduk la.. nervous? sbb nk bkk sem? takde makna nya la temah. Aku lagi mls nk blaja adelah.. wpun mcmtu, kene jugak balik kan? bak kata mak aku, " susah jugak kalau tak balik, tak habis la belajar kalau duduk rumah je.." - ye mak betul -___-' truth's hurt. Often. Sobs sobs. aku bantai mkn 1 minggu ni knowing that bkn sng aku nak mkn makanan mcm ni lg di shah alam, bnde mmg ade, cuma air tgn yg lain. Mane blh lwn air tgn mak bpk sendiri kan.? Dorang buat nasik grg kicap pun sodap, cuba mamak buat, mau tak kene maki @___@ wuuu sungguh sayu.

not to brag, but aku tak tau erti 'tak sedap' kalau mkn mknn kat rumah, semuanya perfectooo. mesti korang pun rasa camtu gak kan? setiap org akan berlawan2 mak bpk sapa hebat in term of cooking.



Ni kire mknn tradisi sarawak, made from fermented durian. Lepas kupas durian dr bijinya, simpan dlm container keskati korangla, then tunggu dlm 2 hari, lg sdp kalau masam, this is how we eat tempoyak la kirenya. mcm kat semenanjung, biasa mkn mentah, then ade yg cicah budu kan.? ktorg goreng, dgn bwg putih & merah, lg sedap taruk udang. mcm gmbr kat atas ni. Sedap, baru mkn td, berpinggan2 nasik aku -___-'





masa puasa, aku ngidam teruk nk mkn laksa sarawak, pergh mak aku carik setiap kali balik kerja, 1 kch! semua tak ikut taste aku, finally jumpa jugak, yg membuat laksa tu kire well-known jugak n owner restoran laksa femes kat swak, (i forgot the name..), seingat aku, dlm 3-6 kali jugakla aku mkn laksa yg sama setiap kali berbuka.Hoho.



Korang percaya tak kalau aku ckp, selama 4 bulan cuti sem kat swak aku tak pnh minum minuman lain selain yg kat atas ni.?? HAHAh! Iyeeeee tarak tipu punyaaaa. ni namanya TEH C PENG SPECIAL. (three layer tea) - flava pandan yg hijau tu, then yg lain tu teh ais biasa. Ada kat swak je. tp skrg ni, kat semenanjung dahda yg tiru * marah betul aku, dahla tak sedap* kat chicken rice shop kalau tak silap. Hah betul lah.



Yg ni aku plg suka, aku pnh bawak balik bnde alah ni ke kl, n kwn aku tak blh telan, haha nape tah aku pun tak fhm! haha ni nama nya buah dabai, kat swak je ade kot. yg sblh tu buah dabai after digoreng. Nyummy. Aku tak reti nak describe rasa die. tp mmg kalau balik swak, bnde ni yg aku tye mak dulu.



Ya Allah ni heavennn! Mee kolok, sapa tak tau boleh flush muka sendiri dlm toilet k?



Singapore chicken rice, mmg femes kat sarawak, 1 je aku tak fhm, knp kat smnjg takde padahal tanak byk plak branches scr ni kat swak. Three layer tea die terbaekk! rasanya dlm sebulan, adela dlm 3x jugak aku lepak mkn sini.




SugarBun. bnde ni pernah ade kat jb, cousin aku ckpla, tp dah tutup, why tutup? pdhl sedap gila. -____________-' die cam ala2 kfc, tapi ade dish lain mcm kari kepala ikan.. dan etc. Baru mkn semalam. tak puas. nak lg. nasik die mmg best.

BUT MOST OF ALL ...

Benda yg aku paling RINDU di alam semesta.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ikan masak asam bapak aku. hwaaaa!!!


i will definitely miss it :'(


No comments:

Post a Comment